Uneori, revenirea pe drumul cel bun poate fi o provocare și, în unele ocazii, pot exista cazuri de ceea ce știm că sindrom post-vacanță. În acest articol, explorăm sindromul post-vacanță și adunăm câteva sfaturi pentru o revenire optimă la muncă.
Sari direct la:
1. Ce este sindromul post-vacanță?
2. Faceți o listă curentă a proiectelor dumneavoastră înainte de a pleca.
3. Delegați lucrurile care nu pot aşteaptă până la întoarcerea dumneavoastră.
4. Cereți managerului dumneavoastră să vă trimită un e-mail cu o actualizare înainte de a reveni.
5. Faceţi curățenie înainte de a pleca.
6. Oferiţi-vă o zi de acomodare.
7. Obişnuiţi-vă din nou cu programul de lucru.
8. Luați în considerare amânarea unui antrenament intens sau curățarea organismului numai cu lichide.
Ce este sindromul post-vacanță?
Sindromul post-vacanță este o stare de spirit scăzută care apare după o perioadă de emoții intense sau stres. Unele dintre principalele simptome ale tulburării post-vacanță sunt insomnia, energie scăzută, irascibilitate, lipsa de concentrare și anxietatea. Sindromul post-vacanță poate fi descris ca rezultatul unei eliberări bruște de hormoni de stres după un eveniment important, cum ar fi o nuntă sau sărbători.
Din fericire, cu o mică planificare strategică înainte de vacanță pentru primele zile din urmă, puteți realiza o ieșire și o revenire fără probleme! Iată câteva sfaturi de la profesioniști care încă mai au zâmbet și un comportament relaxat la întoarcerea la muncă după vacanță.
1. Faceți o listă curentă a proiectelor dumneavoastră înainte de a pleca.
A fi departe de birou este o modalitate de a vă detaşa de detaliile zilnice, dar şi o bucurie că aveţi un punct de referință atunci când vă veţi întoarce. Vă recomandăm să faceți două liste. Mai întâi, faceți o listă cu fiecare proiect la care lucrați, cu statusul corespunzător. Indiferent dacă așteptați feedback cu privire la un proiect de propunere, un răspuns din partea unui client sau un termen limită pentru ca un raport să devină disponibil, aşezaţi-le pe toate pe hârtie.
În al doilea rând, faceți o scurtă listă de priorități pentru primele lucruri pe care intenționați să le abordați la întoarcere. Prioritățile la locul de muncă se pot schimba rapid, dar pornind de la o listă veţi avea un punct de lansare mai bun, indiferent de ce se întâmplă.
Aceasta este, de asemenea, o oportunitate bună de a vă curăța lista lungă de lucruri de făcut și, în sfârșit, să mutați toate acele sarcini întârziate într-o listă „poate niciodată”. Fiţi sincer – dacă ceva a fost pe agenda dumneavoastră de șase luni și nu aţi găsit timp să-l rezolvaţi, poate ar fi timpul să-l ştergeţi sau să-l daţi mai departe.
2. Delegați lucrurile care nu pot aşteaptă până la întoarcerea dumneavoastră.
Ştim că sunteţi nerăbdător să plecaţi în vacanţă dar, contractele și termenele limită trebuie respectate. Asigurați-vă că transmiteți clar cine este responsabil pentru acoperirea fiecărei sarcini urgente și oferiți colegilor o privire de ansamblu asupra termenului limită, asigurându-vă că au toate informațiile pentru a face munca eficient și în termenul stabilit.
De asemenea, informați-vă șeful despre cine este responsabil pentru fiecare sarcină astfel încât, el sau ea să nu fie nevoiți să se amestece pentru a vă asigura că toate sarcinile esențiale sunt acoperite.
3. Cereți managerului dumneavoastră să vă trimită un e-mail cu o actualizare înainte de a reveni.
În funcție de relația dumneavoastră cu managerul, acest lucru poate funcționa sau nu pentru. Cu toate acestea, a avea un mesaj rapid care enumeră prioritățile esențiale pentru prima zi înapoi poate face minuni pentru eficacitatea și concentrarea dumneavoastră.
O întâlnire de dimineață cu managerul pentru prima zi de întoarcere la serviciu după vacanță este o alternativă bună. Toată lumea este ocupată, așa că recomand să obțineți un loc în calendarul managerului înainte de a pleca. Chiar și o scurtă întâlnire vă poate oferi șansa de a vă regrupa și de a vă concentra pe ceea ce este mai urgent.
4. Faceţi curățenie înainte de a pleca.
Acest lucru se aplică atât la locul de muncă, cât și la domiciliul dumneavoastră. La serviciu, arhivați acele contracte care au stat într-un teanc pe podea, organizați notele pe birou și puneți deoparte corespondența. Acest pas nu garantează că veți reveni la un birou curat, dar veți avea un punct de plecare mai bun. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a vă asigura că toate problemele urgente au fost delegate.
Înainte de a vă părăsi domiciliul pentru a pleca în vacanţă, asigurați-vă că scoateți gunoiul, curățați frigiderul și aspirați. Este mult mai relaxant să vă întoarceţi din vacanţa într-un mediu curat şi ordonat.Vă veţi mulţumi singur dacă faceţi acest lucru.
5. Oferiţi-vă o zi de acomodare.
Nu există niciun motiv pentru care trebuie să părăsiţi aeroportul și să conduceţi direct la serviciu. Veți dori cel puțin câteva ore între întoarcerea acasă și plecarea la muncă. Cu probleme meteorologice, anulări de zboruri și alte probleme neașteptate, trebuie să vă acordați un timp între încheierea vacanței și începerea săptămânii de lucru.
Deși fiecare zi de vacanță este prețioasă, nu are rost să vă stresaţi mergând direct înapoi la birou. În schimb, acordaţi-vă o zi de acomodare acasă. Faceți niște comisioane, despachetați și reconectați-vă cu cei dragi.
Meritați puțin spațiu în timp ce vă acomodați la viața normală. Nu vă așteptați să reveniți imediat în leagănul lucrurilor. Trebuie să reaprovizionați frigiderul și să depășiți starea de vacanţa înainte de a putea fi o parte utilă a forței de muncă.
Dacă vreţi cu adevărat să vă uşuraţi tranziția, încearcati să aduceţi puțin din vacanță la birou. Aduceți fotografii ale călătoriei dumneavoastră, un suvenir sau un alt articol la birou pentru a vă aminti de vacanță. Ori de câte ori începeţi să vă simţiţi copleșit, savuraţi din cafeaua adusă din concediu sau priviţi fotografia făcută în valurile mării;cu sigutanta vă veţi aminti de vacanță.
6.Obişnuiţi-vă din nou cu programul de lucru.
Nu vă forţaţi să faceţi prea multe, prea repede. Înainte chiar să vă întorceti la birou, aşeazati-vă comod și revizuiţi ceea ce trebuie să faceţi. Faceţi-vă timp pentru a planifica prima dimineață sau întreaga zi în care vă veţi întoarce la muncă.
Parcurgeți proiectele la care lucrați înainte de a pleca în vacanță și vedeți la ce proiecte se mai lucrează. Apoi, alcătuiţi o listă cu lucrurile de făcut și proiectele pe care trebuie să le urmăriţi. Prioritizati cu cine intenţionaţi să vorbiţi și ce trebuie să faceţi.
Dacă există sarcini pe care nu le-ați putut termina înainte de vacanță, acordați-vă timp pentru a le îndeplini. Acest lucru vă va oferi un punct de plecare natural. Este, de asemenea, o modalitate ușoară de a vă obișnui din nou cu munca normală.
Orice ați face, nu încercați să vă asumați prea multe proiecte sau activități noi prea curând. Nu vreţi să vă simţiţi copleșit său epuizat în prima zi înapoi. Faceți totul cu moderație și luați fiecare proiect pas cu pas.
7. Luați în considerare amânarea unui antrenament intens sau curățarea organismului numai cu lichide.
Odată cu călătoriile cu avionul, cu schimbările de fus orar, cu diferite alimente și cu diferite modele de activitate, corpul și mintea noastră trec deja printr-un stres semnificativ. Nu înrăutăţiţi situația adăugând rutine de exerciții provocatoare sau modificări dramatice ale dietei. Chiar dacă simți că aţi exagerat în vacanță, rezistaţi impulsului de a face antremente istovitoare. Uşuraţi-vă drumul înapoi cu câteva cursuri de yoga, şedinţe de înot sau o rutină de exerciții ușoare.
În încheiere, secretul pentru a vă păstra sănătatea mentală la întoarcerea din vacanță este o combinație de pregătire inteligentă și triaj strategic. Indiferent cât de urgente sunt sarcinile și presiunea, încercați să părăsiți biroul la timp.
Până la urmă, plecarea în vacanță nu înseamnă automat că trebuie să faci ore suplimentare ca pedeapsă! Asigurați-vă că construiți timp pentru a vă relaxa și a face lucrurile care vă plac, astfel beneficiile vacanței rămân cu dumneavoastră mai mult timp.